De vereniging

Sinds 1265 varen de Boekaniers langs de kusten, havens en steigers om het woord der Vastelaovend te verspreiden. Zonder vaste standplaats en met een eigen unieke stijl is deze Groët Venloose Vastelaovesvereiniging weer terug van weggeweest.

De afgelopen jaren bewezen de Boekaniers dat je een voorwerp kunt wegnemen en daarvoor joeks kunt teruggeven. In een enerverend avontuur wisten de kapers van de Boekaniers onder andere de narrenkap van de 3-kes, de scepter van de beerpiëp en de scepter van de kaetelaers te bemachtigen. Onderhandelingen bij fakkellicht en tromgeroffel volgden. Het kapen was uiteindelijk een zeer succesvolle piratenstreek met alleen maar winnaars en extra joeks!

Zeemanslieden, en zo ook de Boekaniers, zingen graag over hun herkomst, daden op zee en bezoeken aan verre oorden. Speciaal hiervoor is dan ook Het Boekaniers Lied geschreven. Een roverslied dat al over de open zeeën door menig Boekanier gezongen wordt. Zing je mee?
Samen leven is samen kapen!
(simul vivimus simul raptamus)

Reacties zijn gesloten.

WordPress Image Lightbox Plugin